środa, 23 lipca 2014

No i znowu kolejnych kilka dni za nami.
Przez ten czas zmontowałem korpus szafki do końca. Przykręciłem kółka jezdne - dwa stałe z tyłu i dwa skrętne z hamulcem z przodu - i postawiłem na koła w celu przetestowania. 
Tak przy okazji dobra rada, gdyby ktoś chciał budować podobną szafkę - rozwiązanie z dwoma stałymi kółkami z tyłu nie jest najlepsze. "Zwrotność" szafki jest zbyt mała. Lepsze będzie zamontowanie wszystkich kół skrętnych. Ale to na przyszłość :)
Oczywiście, gdy szafka stała już "o własnych siłach" to nie mogłem się oprzeć i przeniosłem Boscha na jego docelowe miejsce. Okazało się, ze wyszło super. Wysokość i ergonomia dostępu do pilarki jest idealna :). Stół pilarki jest na wysokości 101 cm. To mi da możliwość przejścia dużymi elementami ponad kilkoma innymi rzeczami w warsztacie, które mają 100 cm wysokości. Co mnie bardzo ucieszyło - wszystko okazało się idealnie wypoziomowane, a więc dalsze dopasowywanie nie jest już potrzebne :)

Po serii prób nadszedł czas na wykończenie. Całość została pokryta olejem. Wewnątrz szafki użyłem oleju bezbarwnego Altax. Dwie warstwy przedzielone szlifowaniem papierem p220. Na powierzchnie zewnętrzne zastosowałem olej Festool Heavy Duty nakładany za pomocą aplikatora Surfix. Jest to bardzo fajna rzecz - sprawnie, szybko i czysto można nałożyć warstwę oleju. Podobnie jak w środku, tu też były 2 warstwy przedzielone szlifowaniem p220. Ale dodatkowo było polerowanie.

Następnie przyszła kolej na montaż drzwi szafek na ścianie tylnej i dużych szuflad od frontu.



Ostatnim krokiem, który zrobiłem to usadowienie Boscha na jego docelowym miejscu. 


Teraz pozostały mi już tylko dwie rzeczy, które chwilową muszą poczekać na odrobinę wolnego czasu. Po pierwsze wykonanie schowków bocznych na akcesoria do pilarki. A po drugie mocowanie samej pilarki do szafki. Wprawdzie stoi stabilnie, nie przesuwa się i można wygodnie sterować szafką przy przesuwaniu trzymając za pilarkę, to jednak wole ją umocować. Także mam nadzieję, ze już niedługo będę mógł pokazać kompletną zabudowę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz