czwartek, 10 lipca 2014

Dzisiaj zacząłem pracę przy budowie szafki pod pilarkę stołową. 
Używam pilarki Bosch GTS 10XC (Swoją drogą jest to bardzo dobra pilarka, postaram się coś więcej napisać o niej w przyszłosci). Jest to przenośna pilarka, jednak przystosowana jest do przenoszenia raczej sporadycznego - ma wymiary prawie 80x80cm i wagę ok. 35kg. Wprawdzie posiada wygodne uchwyty, by przenieść bezpiecznie, ale.... Do tej pory ustawiałem ją na kobyłkach, a ostatnio zdarzało mi się przestawiać całość w warsztacie po kilka razy w tygodniu. 
Tak więc zdecydowałem się zrobić dla tej pilarki specjalną szafkę. Będzie to mobilna szafka o wymiarach 80x80x66cm. Od przodu (operatora pilarki) będą 2 duże głębokie szuflady na wyposażenie i 2 szuflady o układzie pionowym, w których będą akcesoria do obsługi (tarcze pilarskie, popychacz, klucz do zmiany tarcz, itp). Z tyłu, czyli od ściany będą 2 szafki. Jako, że dostęp będzie trochę utrudniony, to zamierzam tam trzymać rzeczy, które rzadziej używam.
Całość umieszczę na kółkach, co pozwoli mi przestawiać pilarkę w odpowiednie miejsce mojego niewielkiego warsztatu w zależności od potrzeb.
Na wstępie - na wspomianym Boschu :) - pociąłem materiał (sklejka 18mm), następnie zabrałem się za budowę korpusu szafki.
Poniżej zamieszczam kilka zdjęć z postępów prac.
cdn.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz