czwartek, 17 lipca 2014

Minęło kilka kolejnych dni i prace przy szafce posuwają się do przodu. Przez ten czas zmontowałem korpus w całości, wykonałem szuflady i przygotowałem drzwiczki. 
Szuflady podobnie jak korpus są wykonane ze sklejki 18mm. Denko jest ze sklejki 8mm osadzone w rowkach wyfrezowanych w bokach szuflad. Szuflady osadziłem na zwykłych prowadnicach rolkowych.
Oprócz prac czysto "konstrukcyjnych" zrobiłem jeszcze zaokrąglenie wszystkich krawędzi zewnętrznych, zlicowałem powierzchni boczne, ściąłem wystające naroża płyty górnej. Wszystkie elementy zostały dokładnie zabezpieczone impregnatem Altax Penetrin. 
Po wyschnięciu impregnatu oszlifowałem papierem p180 i wziąłem się za olejowanie. 
Wybrałem olej na wykończenie z kilku powodów. Poza samymi właściwościami oleju jako pokrycia umożliwiającego "oddychanie" materiału zamiast zamknięcia w szczelnej pokrywie lakieru, podoba mi się jakość powierzchni olejowanych. Nie bez znaczenia jest fakt, ze inne meble warsztatowe, które robiłem też zostały wykończone olejem. A więc wszystko ładnie będzie współgrać. Obecnie czekam na wyschnięcie oleju. Mam nadzieję, że już niedługo szafka zostanie zakończona i zacznie swoją normalną pracę pod pilarką.

Poniżej wrzucam kilka zdjęć z dotychczasowych prac. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz