wtorek, 10 stycznia 2017

Meble dla dzieci

Dzisiaj opis tematu, który zrealizowałem już kilka miesięcy temu. Chodziło o wykonanie regałów na zabawki dla dzieci do dwóch pokoi. W skład całego zestawu wchodziły 2 regały "drabinkowe", zestaw regałów skrzynkowych oraz tablica.
Regały drabinkowe miały składać się z 5 półek od najszerszej na dole do najwęższej na górze połączonych według pierwotnego założenia listwą opartą skośnie o ścianę. Jednak po konsultacjach z zamawiającym ustaliliśmy, że dla bezpieczeństwa dzieci powinny być bardziej stabilne. Dlatego dodałem jeszcze listwę z tyłu przy ścianie. Tym sposobem regał stanowiły półki spięte po bokach ramami o kształcie dużej litery A.
Regały wykonane zostały z drewna sosnowego. Ramy skleiłem z kantówek:

Półki wykonałem z klejonek sosnowych, które widać na powyższym zdjęciu. Wszystkie półki miały oczywiście tą samą szerokość 80cm i różniły się głębokością. Dolna miała 35cm, górna 15cm, a różnica pomiędzy kolejnymi półkami to 5cm. Do połączenia półek i ram użyłem łączników Domino. Całość była klejona bez użycia wkrętów.

Po sklejeniu, końcowym szlifie i impregnacji przyszła kolej na malowanie. Użyłem farb akrylowych Tikkurila Everalw dwóch kolorach - szarym i czerwonym - wg projektu zamawiającego.

Dzięki swojej ażurowej konstrukcji regały były bardzo lekkie i z łatwością można je było przetransportować na miejsce docelowe. Tam zostały przymocowane do ścian kątownikami umieszczonymi w niewidocznym miejscu by rodzice nie musieli się bać o bezpieczeństwo przyszłego lokatora, gdyby zapragnął wspinać się po półkowej drabinie. Umocowanie było szczególnie ważne, ponieważ ze względu na listwę przypodłogową regał nie przylegał do ściany.
 

Drugą część zestawu stanowiły regały skrzynkowe wykonane na kształt modułów przechowywania Ikea. Regał składał się z kilku pojedynczych skrzynek połączonych razem dla stabilności i bezpieczeństwa. Całość znowu została wykonana z klejonek sosnowych:

Najpierw stworzyłem pojedyncze moduły, a potem składałem je w większe zestawy. Wszystko było klejone przy użyciu łączników Domino.

Moduły skrzynkowe należało "dopełnić" ramkami do pełnych brył. Dla celów dekoracyjnych ramki zostały pomalowane w różne kolory zgodne z projektem - biały i zielony.


Powierzchnie nie pomalowane kolorem zostały pokryte lakierem bezbarwnym Altax. Oczywiście zarówno farby jak i lakier spełniają normę dopuszczenia dla dzieci.
Tak zmontowane zestawy modułów przetransportowałem na miejsce. Po ustawieniu przystąpiłem do mocowania regałów do ściany. Zamawiający wymagał by regały były dostawione do listwy podłogowej. Ze względu na tą listwę, trzeba było zastosować dystans o odpowiedniej grubości by stabilnie przymocować do ściany. 



Kolejnym elementem składowym zestawu mebli dziecięcych była tablica. Wyciąłem ją ze sklejki pomalowanej 3 warstwami czarnej farby tablicowej. Samą tablicę osadziłem w ramie z desek sosnowych łączonych na Domino. Z tyłu ramy wykonałem rowek/zagłebienie, w którym została osadzona sklejka. Ramę sosnową pokryłem lakierem bezbarwnym.


Na miejscu tablica została zawieszona na wysokości wygodnej dla kilkuletniego dziecka. Oprócz samych zawiesi użyłem małych kątowników by umocować bezpiecznie tablicę do ściany.


Mam nadzieję, że wszystkie meble będą dobrze służyć małym użytkownikom.

9 komentarzy:

  1. Również podobają mi się Twoje wpisy :) Widać, że pasjonujesz się w tym co robisz i to w ciekawy sposób :) PS. Bardzo fajne te dwa regały - szary i czerwony :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Meble dla dzieci jak dla mnie muszą być bardzo wysokiej jakości, gdyż to w końcu jest wszystko dla maluchów. U mnie dzieciaki również teraz mają nowe kołdry https://senpo.pl/koldry/ i jestem zdania, że one także mają wpływ na to jak śpimy i czy wstajemy wyspani.

    OdpowiedzUsuń
  3. I ja stwierdzić muszę, że blog jest naprawdę bardzo super. A co do mebli to są one wizualnie prawie tak dobre jak te, które znaleźć można na tej stronie https://nedcon.pl/. No, ale to jednak nieco inny rodzaj mebli.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super te meble. Najbardziej podoba mi się ten regał. Idealny na książki albo pudełka z zabawkami. W pokoju dziecięcym, są one niezastąpione!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super tablica w kształcie domku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetne prace. Jak pracuje się po kilku latach na tym
    Boschu GCN 12 GDL.jak możesz odpowiedz na email: phu.bit87@gmail.com. Katy trzyma dokładnie ? Przymierzam się do zakupu. POzdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. 20 year-old Business Systems Development Analyst Arri Rowbrey, hailing from Mount Albert enjoys watching movies like Defendor and Graffiti. Took a trip to Kenya Lake System in the Great Rift Valley and drives a Ferrari 250 GT California LWB Prototype Spyder. przydatne lacza

    OdpowiedzUsuń