czwartek, 28 maja 2015

Domek narzędziowy z drewutnią cz. 6

Prac nad domkiem ciąg dalszy!
Przyszedł czas na kolejne ściany, a więc boczna o przednia. 
Boczna ściana jest po części ścianą wewnętrzną ponieważ rozdziela część zamkniętą domku od części otwartej. Oczywiście metoda stawiania jest dokładnie taka sama jak w przypadku wcześniejszych ścian, czyli belki pionowe i do nich nabijane deski podbitki.
Ściana dochodzi do sufitu, a więc górna część to deski docinane pod odpowiednim kątem.



Po ścianie bocznej przyszła kolej na ścianę przednią. Ta jest najbardziej złożona. Po środku znajdą się drzwi. Także zacząłem pracę od montażu framugi z belek 8x6 cm. Drzwi mają szerokość 80 cm i są posadowione mniej więcej na środku ściany. 
Po odpowiednim wypionowaniu i umocowałem ją za pomocą wkrętów i kątowników do belek dolnej i górnej. Dodatkowo pomiędzy pionowymi belkami framugi, a słupami głównymi wstawiłem kawałki desek, które będą spełniać podwójną rolę - rozpór usztywniających framugę oraz półek do odkładania drobnych przedmiotów w środku domku narzędziowego.

          

 Obie małe ścianki zostały nabite w identyczny sposób jak pozostałe.

          




Po dokończeniu ścian zamontowałem wzmocnienia podłogi wzdłuż bocznej ściany, które pomogą usztywnić podłogę w miejscu gdzie mają stanąć regały.

cdn.


1 komentarz:

  1. Muszę przyznać, że faktycznie sam domek wygląda bardzo ładnie i jak najbardziej takie coś mi również przyda się w moim ogrodzie. Nawet widziałam takie rzeczy w sklepie https://ogrodolandia.pl/ i mam nadzieję, że całkiem niedługo również będę mogła sobie taki domek narzędziowy zamówić.

    OdpowiedzUsuń