poniedziałek, 12 stycznia 2015

Stojak na wino - inna koncepcja

Tak jakby z rozpędu po poprzednim stojaku opisanym kilka tygodni temu, zrobiłem ostatnio jeszcze jeden stojak na wino - tym razem w zupełnie innej koncepcji.
Konstrukcja jest bardziej zwarta i mieści 2 butelki w pozycji leżącej oraz 4 kieliszki do wina. Całość można wygodnie przenosić, nawet w pełni załadowaną - sprawdziłem. 

Butelki można położyć w obu kierunkach, dlatego podpórki z wycięciami są symetryczne. Stąd zawartość stojaka jest dostępna z obu stron.

Stojak wykonany jest z klejonek sosnowych o grubości 18mm. Łuki boków i podpórek wycinałem na pile taśmowej Makita. Otwory pod uchwyty wykonałem wiertłem sednikiem o średnicy 35mm na wiertarce i dłutem usunąłem resztki materiału by połączyć w jeden otwór. Rowki pod kieliszki wykonałem robiąc otwór 20mm na wiertarce i wyciąłem podłużne rowki na pile taśmowej. Krawędzie zostały zaokrąglone frezem o promieniu 4mm.


Co do wykończenia - tym razem zdecydowałem się położyć lakier bezbarwny w 3 warstwach.








Elementy podobnie jak przy poprzednim stojaku połączyłem za pomocą lamelek. Nauczony doświadczeniem z poprzedniego stojaka dokładnie oczyściłem i oszlifowałem miejsca połączeń z resztek kleju.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz